Black Friday slevy se do našich obchodů nezadržitelně blíží, proto bychom se měli na tuto nákupní horečku dopředu pořádně připravit. Není sleva jako sleva, a abyste nenaletěli obchodníkům na jejich nekalé triky s cenami, je dobré si ještě před samotným Černým pátkem zmapovat nabídky zboží, které chcete kupovat. Díky tomu totiž budete mít stoprocentní jistotu, že jste za nákup těchto produktů opravdu ušetřili. Černý pátek je totiž marketingový tah obchodníků, jehož cílem je jediné – přilákat do svých obchodů co nejvíce zákazníků a vydělat peníze.

Před každým nákupem byste si měli ujasnit, co všechno potřebujete koupit a kolik jste za nákup ochotni maximálně utratit. Díky přesnému nákupnímu plánu koupíte jen takové zboží, které skutečně potřebujete. Nemá smysl kupovat zbytečnosti jen proto, že jsou ve slevě. Pokud naopak už nyní nějakou elektroniku, oblečení nebo boty potřebujete, vydržte s jejich nákupem až do Černého pátku, kdy tento sortiment nakoupíte za výrazně nižší cenu.

Triky obchodníků

Ne všichni obchodníci jednají se svými zákazníky narovinu. Mnoho z nich vytváří falešné slevy, které se na první pohled tváří výhodně, ale ve skutečnosti tomu tak vůbec není. Zboží totiž před samotným zlevněním zdraží a pak slevu vytvoří až ze zdražené ceny, takže výsledná cena je ve skutečnosti pořád stejná. 

Druhá finta, kterou obchodníci dělají, spočívá v tom, že uvádějí slevu z ceny v době, kdy zboží vešlo na trh, což může být klidně několik let stará cena, která již není dávno aktuální, což je pro zákazníka opět zavádějící. Abyste těmto podlým obchodním trikům nenaletěli, je důležité ceny zboží pravidelně sledovat nebo je porovnat s cenami v jiných obchodech, abyste se ujistili, že jsou pro vás skutečně výhodné.

Zkontrolujte si cenu po zaplacení

Častým prohřeškem, kterého se mnozí prodavači dopouští, je také to, že vám při vašem placení naúčtují plnou cenu za zboží, nikoliv tu zlevněnou, díky které jste se pro koupi produktu rozhodli. Možná je to způsobené velkým množstvím zákazníků v obchodech a nepozorností prodavačů, nebo je to další trik obchodníků, při kterém zkouší, jestli si špatně naúčtované ceny všimnete, nebo ne. Z tohoto důvodu buďte při nakupování velmi obezřetní, vezměte si lístek o zaplacení a ještě u pokladny ho zkontrolujte. Tento doklad byste si měli brát v každém případě, jelikož ho budete potřebovat při případné reklamaci zboží.

Magické slovíčko “až”

Pokud se necháte při nakupování zlákat výraznými slevami, dejte si pozor, jestli není v letáku nebo na reklamní ceduli před uvedenou slevou slovíčko “až”, které má velký význam. Sleva až 80% totiž neznamená, že je v daném obchodě vše s touto výraznou slevou. Ve skutečnosti totiž může být v obchodě pouze jeden takový zlevněný produkt a ostatní slevy jsou už výrazně nižší.

Malá písmena

V případě, že uvidíte nějakou velmi lákavou nabídku, než na ni skočíte, pořádně si ji prohlédněte. Ujistěte se, že u ní nejsou žádné doplňující hvězdičky, které odkazují na smluvní podmínky, nebo text napsaný drobnými písmeny, v němž jsou popsané okolnosti, kvůli kterým pro vás tato na první pohled lákavá nabídka už tak výhodná není.

Black Friday – co o něm musíme vědět a jak moudře nakupovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Post navigation